Paimenen kynästä


PELASTUKSEN IHANUUS

Jokainen ymmärrämme sen, että pelastus, tai pelastuminen merkitsee jostakin vaarasta, vaaratilanteesta, kuolemasta tai tulipalosta ym. pelastumista. Raamatun evankeliumissa pelastus tarkoittaa ensisijaisesti synnin, iankaikkisen kuoleman ja kadotustuomion alaisuudesta pelastumista taivaan valtakuntaan.

Apt. 2:40 on kirjoitettu: ”Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta”.
Nurja tarkoittaa mm. vääntynyt, kiero, kieroon vääristää. Synti eri himoineen ja haluineen on vääristänyt jokaisen ihmisen elämän ja vääristää edelleen kieroon, eroon pois Jumalasta.

Synnin, kuoleman ja kadotustuomion alaisuudesta ihminen tarvitsee sielunsa pelastuksen syntien anteeksiantamuksen Jeesuksen veressä, saadakseen sielunsa pelastukseen taivaan valtakuntaan.
Jeesus sanoo Luuk. 19:10: ”Sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on”.

Sielusi on kadonnut synnin tuomaan tuhoon, siksi tarvitset sielusi pelastuksen Luojasi yhteyteen.
Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan, saattamaan turvaan kadotetun sielusi.  Antakaa pelastaa itsenne. Pelastus tarkoittaa alkukielestä Apt. 2:40: Tehdä terveeksi, vapahtaa, pelastaa kadotustuomion alaisuudesta.

Pelastuksen ihanuus.
Ihanuus merkitsee; kauneus, kunnianosoitus, koriste, loisto, toivomus, pyyntö, päästä iloitsemaan iankaikkisesta elämästä ja taivaan ihanuudesta.

Raamattu sanookin Jeesuksesta, Ilm. 1:5: ”Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä”.
Pelastus, ei ole vain moraalipaheista pelastumista tätä aikaa varten, vaan tuonpuoleista iankaikkista elämää varten. 1Kor.15:19: ”Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat”. 1Kor.6:9-11: ”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä”.

Sielun pelastuksesta on kysymys päästä iankaikkiseen taivaan ihanuuteen, josta Raamattu sanoo: Room. 8:1-2: ”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuolemanlaista”.
Ilm.22:1,3-5: ”Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti”.

Tässä on paras mahdollisuus alkaa uusi vuosi pelastuksen ihanuudessa tai uskovaisena jatkaa pelastuksen ihanuudessa perille taivaan valtakuntaan.

Hannes Vehviläinen
28.12.2015




JOULUN AIKA 01.12.2017
Kielen synti 11.09.2017
Vapahtajamme Jeesuksen uhri on täydellinen 01.04.2017
Ajatuksia seurakunnasta 06.02.2017
Aito, oikea, kopio, vai väärennös? 01.03.2016
PELASTUKSEN IHANUUS 28.12.2015