Paimenen kynästä


Valintojen edessä?

Me ihmiset joudumme aina silloin tällöin tekemään valintoja, niin suuria kuin pieniäkin.
Joskus saatamme jopa onnitella itseämme siitä, että osasimmepa tehdä oikean valinnan, kerrankin.
Joskus taas joudumme päivittelemään, että miksi minä tällaisen valinnan tein. Voi minua, tyhmää.

Valinnat voivat koskea meidän jokapäiväistä elämäämme, ne voivat olla henkilösuhteita tai hengellisiä valintoja.
On valintoja, joihin voimme itse vaikuttaa, ja on asioita jotka tulevat meidän osaksemme; voitaisiin sanoa, että ne valitsivat meidät.


Ihmisen tärkein ja kauaskantoisin valinta on kuitenkin hengelliselle alueelle kuuluva valinta.
Usko Jumalaan on tai ei ole, usko Jeesukseen Kristukseen on tai ei ole. Usko raamatun sanaan on joko uskomme siihen, tai emme usko. Kuitenkin juuri tällä hengellisellä valinnalla on vaikutusta jo tälle ajalliselle elämälle, ja kerran ikuisuudessa iankaikkiselle elämälle.

Ainoa oikea, viisas ja tärkein valinta on meidän suhteemme siihen pelastuskutsuun, jota Pyhä Henki ajassamme tekee, kutsuen ihmisiä uskomaan henkilökohtaisesti Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan. Se vaikuttaa myös meidän suhteeseemme Jumalan sanaan, raamattuun. Sillä on vaikutus myös muihin ihmiselämän valintoihin, joiden eteen me jokainen joudumme.

Joudumme tekemään valintoja koko elämämme ajan, riippumatta siitä olemmeko uskossa Herraan tai emme. Näiden valintojen kanssa joudumme myös elämään.
Oikea valinta ei tuo siunausta ainoastaan omaan elämäämme, vaan se voi antaa siunausta ja iloa myös lähimmäisellemme.
Jos olemme valinneet väärin voi siitä viisastua ja ottaa opikseen. Herran luona on aina anteeksianto ja armahdus jokaiselle, joka syntinsä hylkää ja tunnustaa ne.

Jumala on kautta aikojen halunnut, että ihminen valitsisi Hänen tahtonsa ja sanansa neuvon.
Edelleen eteemme asetetaan siunaus tai kirous, elämän tie tai kuoleman tie.
Valitkaamme oikein, valitkaamme elämä. Sillä ainoa todellinen viisaus ja siunaus löytyy vain ja ainoastaan Jumalan sanasta, ja henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen.

Tänäänkin valintoja asetetaan eteemme.


Sinua siunaten: Ari Tanhula





Kielen synti 11.09.2017
Vapahtajamme Jeesuksen uhri on täydellinen 01.04.2017
Ajatuksia seurakunnasta 06.02.2017
Vihan lapsesta uuteen elämään! 01.12.2016
Valintojen edessä? 01.11.2016
Aito, oikea, kopio, vai väärennös? 01.03.2016
PELASTUKSEN IHANUUS 28.12.2015
Jeesus on tie, totuus ja elämä 01.11.2015